1) Akünüz eğer bakımlı akü grubunda ise kullanım durumunuza bağlı olarak ( özellikle yıllık 20.000 km'den fazla kullanılıyorsa) düzenli olarak her 3 ayda bir akü elektrolitinizin seviyesini yetkili servisinizde kontrol ettiriniz. Unutmayın ki seviye eksikliği durumunda akünüze saf su ilavesi gereklidir. Saf su dışında hiçbir sıvıyı bu işlem için kullanmayın.
2) Akünüz bakımlı akü grubunda değilse ( Sb / Ca ) ama yıllık km > 20.000 yine aynı şekilde 3 aylık periyodlarda servis kontrolünüzü mutlaka yaptırın.
3) Her teknik servis kontrolünde mutlaka akü kutup başı kelepçelerinin sıkılığını yada oksitlenme durumunu kontrol ettirin. Unutmayın ki gevşek kelepçe kutupbaşının erimesine ve akünüzün yanmasına kadar uzanabilecek olumsuzluklara sebep olabilir. Eğer kelepçede oksitlenme varsa mutlaka sıcak su ile kutup başını yıkayarak bu oksitlenmeyi giderin. Aksi takdirde oksitlenmeden kaynaklanacak ek dirençler akünüzün şarj olmamasına sebebiyet verebilir.
4) Kutupbaşının ve kelepçenin temizlenmesi sonrasında vazelin gibi kutupbaşının hava ile temasını keserek oksitlenmeyi durduracak malzemeleri kutup başına sürebiliriniz. Vazelin yerine gres yağ yada türevlerinin sürülmesi zaman içinde bu noktaların tozla birleşerek kontamine bölgeler oluşturmasına ve ek dirençlerin oluşmasına sebep verebilir. Yağ uygulaması yapılacaksa akünüzün tozdan korunmuş bir bölgede yerleştirilmiş olup olmadığına dikkat ediniz.
5) Teknik servis bakımlarında akünüzün voltajını kontrol ettiriniz. Bu kontrolü motor soğuduktan 1 saat sonra yapmanız akünüzün gerçek voltaj değerini görmenizi sağlayacaktır. Eğer voltaj değeri 12,40-12,60 volt arasında ise aküyü söktürerek 3-6 saat 1/20 Cn ( akü kapasitesinin 1/20 değeri ile şarj ettiriniz. ) Şarj sonu akü voltajını akü dinlendilkten 1 saat sonra alınız . Eğer akü voltajı >12,70 volt ise şarjı bitirebilirsiniz.
Eğer akü şarj olmasına rağmen istenilen değerlere ulaşmıyor ise aküde arıza bakım işlemlerini yaptırınız. ( Akünüzde sülfatlaşma yada vb. oluşumlar olabilir ) |